قلم مجازی

وبلاگ شخصی مجتبی اسمعیل زاده (دغدغه های یک بسیجی)

قلم مجازی

وبلاگ شخصی مجتبی اسمعیل زاده (دغدغه های یک بسیجی)

قلم مجازی

یادمان باشد ...
نوشتن ما را در تاریخ پر از تلاطم بشر ماندگار خواهد کرد زیرا وقتی قلم را بر کاغذ روان نمائیم و شروع به نوشتن کنیم، برای انسان های امروز مفید و برای آیندگان تأثیرگذار خواهیم بود.
قطعاً نوشته ها، یادداشت ها و تحلیل های ما کامل نیست اما در بحران ها و ترویج شبهات، به دیگران کمک می کند تا نسبت به خبرهای پراکنده و کم اهمیت بی تفاوت باشند و در ذهن و قلبشان، حق را از باطل تمییز دهند و به سمت تعالی رشد نمایند.

و شما ای عزیزان جان ...
این حقیقت همیشه روشن را از برادرتان تا ابد به یادگار داشته باشید که اگر چه نوشتن مهم است اما برای رسیدن به این مهم به سه حجاب نیازمندیم.
اولاً هر اندازه مطالعه کنیم، چشمانمان در مقابل جلوه های شیطانی حجاب می کند.
ثانیاً هر اندازه شنوا باشیم و مخاطب دغدغه های روزگار قرار گیریم، گوش هایمان در مقابل غنای شیطانی حجاب می کند.
ثالثاً هر اندازه سکوت کنیم و صبر پیشه نمائیم، زبانمان در مقابل لغویات شیطانی حجاب می کند.

آری ...
تا از اندک زمان مان در شبانه روز استفاده نکنیم و متون فاخر را نخوانیم، در خواب عمیق سیاست زدگی غرق شویم و دغدغه های مردمان نازنین مان را نشنویم و با شتاب زدگی برگرفته از انتقام، زبان بگشاییم و تیر سخن را کورکورانه روانه کنیم نمی توانیم "بنویسیم" .

برادرتان؛ "مجتبی اسمعیل زاده ساروکلایی"

شماره تماس : 09115942038
ایمیل : mojtabaes1372@gmail.com
اینستاگرام : m_esmaeilzadeh72

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

لایو

 

در مسائل اجتماعی، آنچه اسلام بماهو اسلام می گوید اولویت دارد بر آنچه آقامیری بماهو آقامیری می گوید.

 

در هیاهوی کرونا و لایوهای جنجالی اینستاگرامی، حسن آقامیری (طلبه ای که بخاطر سخنان هنجار شکنانه خلع لباس شده است) و احلام (خواننده زن ایرانی ساکن در خارج از کشور) لایو و گفتگوی اینستاگرامی برگزار کردند.
شاید از آمار روزافزون کشته های کرونا دو چیز زجرآور تر باشد:
۱-جامعۀ منفعل و بی‌تفاوت که خودش مقدمات افول را فراهم می کند
۲-جدال میان جهل مقدس و تجدد گرایی که می تواند همه ظرفیت های پیشرفت یک جامعه را به انحطاط بکشاند
در رابطه با احکام فقهی رفتار حسن آقامیری باید آیات قرآن و احادیث معصومین ملاک سنجش قرار گیرد نه قوانین خود نوشته لیبرال دموکراسی؛ فلذا کسانی که فهم عمیق از دین دارند باید در این مورد اظهار نظر کنند و نوع رفتار و همچنین نحوه ارتباط او را با یک خواننده زن بررسی نمایند و حکم فقهی دهند. 
اما روی سخن بنده با کسانی است که نه دچار دوقطبی جهل مقدس_تجددگرایی شدند و نه نسبت به اتفاقات کشور بی تفاوت هستند.گزینه سومی هم وجود دارد به نام عناصر با دغدغه حزب اللهی که بدون توجه به مسائل دست و پاگیر و  انتقاد های خاله زنکی، به دنبال جذب حداکثر و حل مشکلات مردم هستند.
این گروه با توجه به اینکه اختلافات بنیادین با عقاید حسن آقامیری دارند اما به خوبی می دانند که او یک ظرفیت اجتماعی است و نباید او را بخاطر تفکرش طرد کرد.
این افراد لایو جنجالی او را بجای تهدید، یک فرصت مناسب می دانند! فرصتی که می تواند بر سر آوازه خوان و رقاصه روسری بگذارد و با شخصی که موافق با جمهوری اسلامی است دوستانه صحبت کند.
شبیه به این اتفاق نیز در سالهای گذشته در لبنان رخ داده است. سید حسن نصرالله از جولیا پطرس تمجید کردند و یا میریام کلینک از مواضع سید حسن نصرالله تقدیر کرده که موجبات خوشحالی افراد و گروه های حزب اللهی نیز را فراهم آورده بود.
بنده همچنان تاکید می کنم در جایگاهی قرار ندارم که از نگاه اسلام این ارتباط اینستاگرامی را تایید یا رد کنم اما از آنجایی که استفاده از ظرفیت های اجتماعی و سرمایه انسانی، شیوه حکمرانی مطلوب نهاد های تصمیم گیر در حکومت ها است، نباید سید حسن آقامیری را از دایره وسیع و مهربان جمهوری اسلامی دور کنیم. اگر هم بیم و امیدی نسبت به برخی سخنان و رفتارهای او داریم می توانیم با راه های ارتباطی بسیاری که وجود دارد به گوش او برسانیم و یا اگر نقدی وجود دارد، جلسات مناظره را برای برطرف شدن شبهات برگزار نماییم.
فراموش نکنیم که میلیارد ها انسان با تفکرات مختلف خلق شده اند اما همانطور که در قرآن آمده است"ان الدین عندالله اسلام" پس بجای تندخویی و راندن از خود، از شیوه های معصومین در برخورد با اینگونه افراد استفاده کنیم تا همچنان افرادی مانند آقامیری از حامیان انقلاب اسلامی و یک سرمایه اجتماعی برای ایران باقی بمانند زیرا آنطور که در قرآن و روایات خوانده ایم، علت رسوخ سخنان پیامبر در دل ها اخلاق خوب ایشان بوده است.
و در نتیجه باید گفت : در مسائل اجتماعی، آنچه اسلام بماهو اسلام می گوید اولویت دارد بر آنچه آقامیری بماهو اقامیری می گوید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی