قلم مجازی

وبلاگ شخصی مجتبی اسمعیل زاده (دغدغه های یک بسیجی)

قلم مجازی

وبلاگ شخصی مجتبی اسمعیل زاده (دغدغه های یک بسیجی)

قلم مجازی

یادمان باشد ...
نوشتن ما را در تاریخ پر از تلاطم بشر ماندگار خواهد کرد زیرا وقتی قلم را بر کاغذ روان نمائیم و شروع به نوشتن کنیم، برای انسان های امروز مفید و برای آیندگان تأثیرگذار خواهیم بود.
قطعاً نوشته ها، یادداشت ها و تحلیل های ما کامل نیست اما در بحران ها و ترویج شبهات، به دیگران کمک می کند تا نسبت به خبرهای پراکنده و کم اهمیت بی تفاوت باشند و در ذهن و قلبشان، حق را از باطل تمییز دهند و به سمت تعالی رشد نمایند.

و شما ای عزیزان جان ...
این حقیقت همیشه روشن را از برادرتان تا ابد به یادگار داشته باشید که اگر چه نوشتن مهم است اما برای رسیدن به این مهم به سه حجاب نیازمندیم.
اولاً هر اندازه مطالعه کنیم، چشمانمان در مقابل جلوه های شیطانی حجاب می کند.
ثانیاً هر اندازه شنوا باشیم و مخاطب دغدغه های روزگار قرار گیریم، گوش هایمان در مقابل غنای شیطانی حجاب می کند.
ثالثاً هر اندازه سکوت کنیم و صبر پیشه نمائیم، زبانمان در مقابل لغویات شیطانی حجاب می کند.

آری ...
تا از اندک زمان مان در شبانه روز استفاده نکنیم و متون فاخر را نخوانیم، در خواب عمیق سیاست زدگی غرق شویم و دغدغه های مردمان نازنین مان را نشنویم و با شتاب زدگی برگرفته از انتقام، زبان بگشاییم و تیر سخن را کورکورانه روانه کنیم نمی توانیم "بنویسیم" .

برادرتان؛ "مجتبی اسمعیل زاده ساروکلایی"

شماره تماس : 09115942038
ایمیل : mojtabaes1372@gmail.com
اینستاگرام : m_esmaeilzadeh72

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

نقش روحانیت در وضعیت فعلی کشور

سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۴۹ ب.ظ

همواره عوامل مختلفی در ظهور و زوال هر پدیده ای مؤثرند و بی شک حکومت ها نیز از این اصل مستثنی نیستند و ظهور و سقوط آن ها تابع عوامل اصلی و فرعی می باشد.قطعا شناسایی عوامل سقوط یک حکومت و پیشگیری از آن،جامعه اسلامی را از انحطاط دور کرده و به سوی اهداف حقیقی نظام سوق خواهد داد. حضرت علی (ع) نیز در اینباره فرموده اند : 《همانا زمامدار،امین خدا در زمین و بر پا دارنده عدالت در جامعه و عامل جلوگیری از فساد و گناه در میان مردم است》،بنابراین حکومت از دیدگاه اسلام در تمام ابعاد آن چهره ای متفاوت از دیگر مکاتب دارد و حضرت علی (ع) ذهنیت قدیمی و رایج از مفهوم حکومت را طرد میکند و در مقابل حکومت را چون امانتی مسؤولیت آور در دست حکمران معرفی می کند که پاسداری از آن و پاسخگویی در برابرش جزو حقوق مسلم امت بر گردن والی می باشد،لذا حکومت و دولتی که تشکیل می شود باید مردم را به گونه ای اداره کنند که مردم بفهمند آنها خیرخواه ملت هستند.

در طول تاریخ بارها شاهد بوده ایم که حکومت ها به سمت مادیات رفته و از روح اسلام تهی گشته اند.در دنیای امروز نیز اصالت دادن به لیبرالیسم، سکولاریسم،اومانیسم و ماتریالیسم باعث اصالت دادن به رشد اقتصادی خواهد شد که نهایتا هبوط بشر در آن تجلی می یابد و آرمان توسعه‌ یافتگی و غلبه ی اقتصاد بر سایر وجوه حیات بشر موجب ایجاد تناقض میان آرمان ها و قوانین برگرفته از دین در حکومت ها با آنچه در عمل از مجریان آنها مشاهده می شود می گردد.

درواقع این بحران بزرگ‌ترین چالشی بوده که همواره بشر گرفتار آن بوده و فقط از طریق پیامبران و شریعت الهی قابل رفع بوده است اما مشکل وقتی همچنان ادامه می‌یابد که بشریت و در راس آن حاکمان،به جای آن که دست به دامن دین بزنند و خود را از آن بحران نجات دهد، پای دین را می‌گیرند و پایین می‌کشند و دین را مادی می‌کنند! 
بدیهی است اگر چنین حالتی در جامعه ای رخ دهد و وقتی دین واقعی در صحنه ی زندگی انسان‌ها حضور نداشته باشد تا انسان‌ها بتوانند با عالم غیب و معنویت ارتباط پیدا کنند،امیال غریزی و نفس اماره عنان زندگی انسان‌ها را در دست می‌گیرد و جامعه را به سوی هلاکت پیش می‌برد و این همان خطر مادی‌شدن دین است.

بنابراین با توجه به اینکه طبع اولیه بشر در جست وجوی سامان و قرار بوده و به دنبال مقاومت در برابر تغییر و تحول است،در چنین شرایط خاص نیاز به یک انقلاب جهت تغییر دفعی عادات و سنن نا متعارف احساس می شود.

پرواضح و مبرهن است که جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر افرادی که در آن مسئولیت می گیرند،به جای اینکه از دین پیروی کنند و التزام عملی نسبت به قوانین و فرامین ولی فقیه داشته باشند،با تبعیت از نفس به مادی گرایی و ثروت اندوزی روی آورند و شکافی عمیق میان خود و سایر اقشار مردم بوجود آورند احتمال رخ دادن یک انقلاب دور از انتظار نیست!

البته از این نکته نباید غافل شد که انسان موجودی است که همواره بین نفس حیوانی و روح خدایی خویش هبوط و عروج دارد فلذا دشمنان جمهوری اسلامی برای به انحطاط کشاندن و استحاله نظام روح خدایی را در جامعه اسلامی ایران به زیر می کشند و با تمرکز بر نفس حیوانی و تعمیم آن بواسطه نفوذ،مدیران را به عناصر وابسته و غرق در فساد سیاسی و اقتصادی تبدیل می کنند و فساد اخلاقی و اعتیاد را نیز در بین مردم رواج می دهند تا به اهداف خود برسند.

در پایان باید گفت : حال که دشمن در این جدال نرم به سرعت در حال تاثیر گذاری است و جامعه درگیر بین سنت و مدرنیته ایران بدون هیچ مقاومتی درحال تاثیر پذیری است،نقش جامعه روحانیت و افرادی که دغدغه دین را دارند پررنگ تر می شود. اینان باید بتوانند فاصله بین مردم با قرآن را کم تر کرده و امر به معروف و نهی از منکر را در همه سطوح جامعه جاری کنند، زیرا روحانیت همواره بعنوان قلب و مغز اکثر کنش ها و واکنش های تاریخی این ملت بوده اند.

روحانیت و سایر افرادی که دغدغه دارند باید بتوانند هویت دینی و تاریخی را در جامعه حفظ کرده و به تبیین نقش جایگاه ولایت فقیه بپردازند و آن را دائما به کسانی که هویت پوزیتیویستی را پذیرفته و دچار توهم اومانیسم،ماتریالیسم و نهایتا نیهیلیسم شده اند یادآوری کنند.

نظرات  (۱)

سلام

وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید 

خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنید.

 

دنبال = دنبال

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی